rozliczanie wynagrodzeń, składki ZUS, zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński
lupa
A A A

Gazeta Podatkowa nr 98 (1035) z dnia 9.12.2013

Regulamin pracy

Jesteśmy na etapie tworzenia regulaminu pracy i wynagradzania. Czy informację o terminie wypłaty wynagrodzenia powinniśmy umieścić w regulaminie wynagradzania (bo dotyczy ona spraw płacowych), czy w regulaminie pracy?

Aktem zakładowym właściwym do zamieszczenia informacji o terminie wypłaty wynagrodzenia za pracę jest regulamin pracy. Wynika to wprost z art. 1041 § 1 pkt 5 Kodeksu pracy, zgodnie z którym, w regulaminie pracy określa się m.in. termin, miejsce, czas i częstotliwość wypłaty wynagrodzenia. Jeżeli pracodawca posiada układ zbiorowy pracy, wspomniane informacje zawiera w tym układzie. Nie wskazuje się ich natomiast w regulaminie wynagradzania, gdyż, wbrew potocznym skojarzeniom, informacja o terminie wypłaty dotyczy spraw organizacyjnych, a nie płacowych.

www.RozliczenieWynagrodzenia.pl - Regulaminy wynagradzania:

 Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz,
wejdź do serwisu
www.KodeksPracy.pl » 
Więcej w zasobach płatnych

Serwis Głównego Księgowego

Gazeta Podatkowa

Terminarz

wrzesień 2025
PN WT ŚR CZ PT SO ND
2
3
4
5
6
7
9
11
12
13
14
16
17
18
19
20
21
23
24
26
27
28
29
sklep.gofin.pl - RABATY, NAGRODY, PROMOCJE
NEWSLETTERY
Fachowe czasopisma - PoznajProdukty.gofin.pl
Vademecum Kadrowego - kompleksowo opracowane zagadnienia z prawa pracy
Zasady ustalania prawa do zasiłków i innych świadczeń
Sklep internetowy - sklep.gofin.pl
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60