
Gazeta Podatkowa nr 98 (1035) z dnia 9.12.2013
Regulamin pracy
Jesteśmy na etapie tworzenia regulaminu pracy i wynagradzania. Czy informację o terminie wypłaty wynagrodzenia powinniśmy umieścić w regulaminie wynagradzania (bo dotyczy ona spraw płacowych), czy w regulaminie pracy?
Aktem zakładowym właściwym do zamieszczenia informacji o terminie wypłaty wynagrodzenia za pracę jest regulamin pracy. Wynika to wprost z art. 1041 § 1 pkt 5 Kodeksu pracy, zgodnie z którym, w regulaminie pracy określa się m.in. termin, miejsce, czas i częstotliwość wypłaty wynagrodzenia. Jeżeli pracodawca posiada układ zbiorowy pracy, wspomniane informacje zawiera w tym układzie. Nie wskazuje się ich natomiast w regulaminie wynagradzania, gdyż, wbrew potocznym skojarzeniom, informacja o terminie wypłaty dotyczy spraw organizacyjnych, a nie płacowych.
www.RozliczenieWynagrodzenia.pl - Regulaminy wynagradzania:
Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
www.KodeksPracy.pl » |
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
01.09.2025 (poniedziałek)
08.09.2025 (poniedziałek)
GOFIN PODPOWIADA
Kompleksowe opracowania tematyczne
DRUKI
Darmowe druki aktywne
WSKAŹNIKI
Bieżące wskaźniki wraz z archiwum
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY PRAWNE
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
FORUM
Forum aktywnych księgowych i kadrowców
|